.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل شیلات گیلان:
شرایط تکثیرماهی در رودخانه‌های گیلان صفر است

 شمال نیوز: مدیرکل شیلات گیلان گفت: شرایط تکثیر ماهیان در رودخانه‌های گیلان به دلیل آلودگی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه، صفر است.

اسحاق شعبانی امروز در گفت‌وگو با فارس در انزلی با اشاره به وضعیت تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های استان اظهار کرد: آلودگی دریا موجب شده تا رودخانه‌های استان از شرایط خوبی برای تکثیر ماهیان برخوردار نباشند.

وی با بیان اینکه 16 رودخانه گیلان در حوزه ساحلی استان قرار دارند، افزود: از این تعداد رودخانه‌ به جز سفیدرود بقیه شرایط تکثیر را ندارند.

مدیر کل شیلات گیلان با بیان اینکه سه مرکز تکثیر ماهیان در این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: مراکز شهر صنعتی رشت، بخش سنگر و سیاهکل به امر تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان مشغول هستند.

وی از رهاسازی سالانه 150 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در دریا و رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: یک‌میلیون و 800 هزار بچه ماهی خاویاری در سال رهاسازی می‌شود.

شعبانی با اشاره به اینکه سالانه حدود 25 تا 30 میلیون انواع ماهیان بومی مانند سوف، کولی، اردک ماهی در دریا و رودخانه‌ها رهاسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: از میزان ماهیان رهاسازی شده تنها 15 میلیون تن صید می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه به طور متوسط 7 تا 10 درصد ماهیان رهاسازی شده برگشت دارد، یادآور شد: آلودگی، بستر نامناسب، برداشت بی‌رویه شن و ماسه و... از جمله عمده دلایل کاهش صید ماهیان رهاسازی شده در رودخانه‌ها و دریای گیلان است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.